Sekce: Podnikání

4 tipy jak si vybudovat silnou osobní značku

Datum: 26. 11. 2014 09.00 / Autor: Petra Zlámalová
Platí známé pravidlo, že cenu si každý určuje sám. Kolik věříte, že stojíte, tolik stojíte. Zkuste si nejdříve položit základní otázky. Čím jste výjimeční? Co můžete druhým přinést? Co na sobě sami obdivujete?

Osobní značka vám zvedne prestiž. Začnou se o vás zajímat náročnější klienti a budete si za svoje služby moci účtovat více peněz. Většina lidí totiž přemýšlí tak, že kdo je známý, ten je dobrý a spolehlivý.

Kromě nových klientů můžete silnou osobní značkou přitáhnout také zajímavé spolupracovníky a nové kontakty. Lidé o vás budou vědět a budou vás považovat za profesionála ve svém oboru. Rád bych vám představil čtyři tipy, které jsem se rozhodl v budování své osobní značky sám zapracovat.

1. Osobní značka na internetu

Co se objeví ve výsledcích vyhledávání, když zadáte do internetového vyhledávače vaše jméno? Představte si příklad. Právě zvažujete spolupráci s architektem panem Novákem. Co byste se o něm museli na internetu dočíst, aby vás stoprocentně přesvědčil?

Snažte se internetové veřejnosti ukázat, že jste ve svém oboru známý. Dobře vám mohou pomoci sociální sítě. Budujte síť kontaktů, a žádejte své okolí o reference a doporučení.

Minulý týden jsem mluvil s úspěšným finančníkem, který ve volném čase píše blog o penězích – říkal, že se mu na základě jeho článků pravidelně ozývají noví klienti. Tím se dostáváme k dalším nástrojům budování silné osobní značky: blog, osobní webová stránka, nebo publikace zaměřená na vaší specializaci vám může hodně rychle zvednout prestiž.

2. Spojte svojí značku s úspěšnými lidmi

Navazujte vztahy s úspěšnými lidmi ve vašem oboru. Snažte se s nimi spojit své jméno. Buďte vidět v jejich přítomnosti. Pokud jste podnikatel, vylepší vám to image. Pokud jdete zaměstnaneckou cestou, vlivné známosti vás pravděpodobně posunou na lepší pozice. 70% míst s platem nad 100 tisíc dolarů je prý obsazeno pomocí přátel, příbuzných a obchodních kontaktů.

3. Investujte do sebe

Pečujte o svoje vědomosti a neustále se ve svém oboru vzdělávejte. Buďte v obraze. Dávejte si pozor také na to, jak vypadáte. Padnoucí oblečení, kvalitní doplňky a reprezentativní auto může budit dojem, že se vám opravdu daří, čímž si u mnoha lidí hodně zvýšíte důvěryhodnost.

4. Inspirujte své okolí

Snažte se pomáhat lidem. Může to být formou sponzorských darů, ale často je mnohem cennější pomoc ve formě předávání zkušeností a šíření pozitivního přístupu. Obohacujte lidi a měňte jejich životy. Okolí vás bude vnímat jako vyrovnanou a úspěšnou osobnost, které navíc záleží na ostatních.  

Buďte trpěliví. Budování osobní značky je dlouhodobý proces. Je to cesta, která pro vás může být také zajímavým zdrojem motivace. Užívejte si jí, a buďte úspěšní!

 

 

  • Byznys
  • Firma
  • Značka
  • Obchod
  • Úspěch
Další články
Podnikání

Jak vybudovat úspěšnou značku? Ukažte svůj příběh a hodnoty

Článek
Podnikání

Začínáte provozovat e-shop? Toto jsou největší úskalí, která vás zpočátku čekají

Článek
Podnikání

Jamail Larkins vytvořil úspěšný byznys ze svého hobby

Vášeň pro létání mu předurčila šťastný život
Článek

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.