Sekce: Podnikání

6 rad, jak si doma vybudovat superkancelář

Datum: 30.09.2014 09:10 / Autor: Pavel Ungr
Práce z domova, tzv. „home office“, je stále více populární i u nás a není se čemu divit. Zaměstnanci ušetří hodně času tím, že nemusejí dojíždět do místa pracoviště a zaměstnavatelé zase peníze na zaměstnancích. Jak ale pracovat doma a být dostatečně efe

Znáte to, jste doma a čeká vás hromada práce. Jenže ji stále odkládáte, protože vás rozptyluje hromada věcí kolem. Vy nevíte, co udělat první, a tak nakonec neuděláte nic. Nejste sami, zajistit vhodné pracovní podmínky pro vykonávání produktivní práce z domova totiž není nic lehkého. Monty pro vás proto přichystal krátký seznam velice jednoduchých triků, které vám k tomu mohou pomoci.

1. Najděte si perfektní místo pro práci

Potulovat se s laptopem po celém domě není dobrý nápad. Nejlepších pracovních výsledků totiž rozhodně nedosáhnete tím, že chvíli budete „úřadovat" v posteli, poté na jídelním stole a pak se uvelebíte na gauči s televizí jako kulisou. Byť se na výše zmíněných místech cítíte dobře, věřte nám, že to nejsou vhodná prostředí pro produktivní práci. Raději si vyhraďte speciální místo pro vaši „pracovní kancelář“, které bude sloužit výhradně pro práci.

Při vyhledávání vašeho pracovního „doupěte“ se zaměřte také na to, aby bylo co možná nejdále od jakéhokoliv hluku a ruchu. Nežádoucí jsou rovněž různé elektronické spotřebiče poblíž, které by vás mohly rozptylovat, tedy pokud je nepotřebujete přímo pro vaši práci, pochopitelně.

2. Udělejte si pořádek na svém stole

Stejně jako byste neměli nepořádek na stole v kanceláři přímo ve firmě, nemějte ho ani na pracovním stole u vás doma. Zbavte se všech nežádoucích předmětu na něm položených, jako jsou hromady dokumentů, jídlo, krabice a další nepořádek. Přebytečné věci ve vašem okolí totiž mohou mít negativní vliv na vaši schopnost soustředit se a zpracovávat informace.

Ostatně potvrzují to i neurologové z Princetonské univerzity, kteří porovnávali efektivitu práce lidí v dobře organizovaném prostředí a naopak v "prostředí zmatků". Výsledek hovořil jasně, nepořádek ve vašem okolí má negativní vliv na vaši pozornost, snižuje efektivitu a zvyšuje stres. Snažte se proto mít na pracovním stole pouze to, co skutečně potřebujete.

3. Opět chytrá aplikace

K zahození nejsou ani aplikace, jež mají za úkol zvyšovat vaši pracovní produktivitu. Pro chytrá zařízení s OS Android je to například ClearFocus. Tento bezplatný pomocník vám umožní rozvrhnout si vaši pracovní dobu na krátké úseky, mezi něž vloží krátkou přestávku. Vy se tak můžete soustředit na práci a po vámi zvolené době vám aplikace "dovolí" se třeba pět minut věnovat Facebooku nebo vyřizování mailů. Ideální řešení zejména pro ty z vás, co jsou zvyklí vždy vše odkládat na později.

4. Donekonečna nehledejte

Stále někde něco hledáte? Pokud ano, měli byste si vytvořit místo, které bude určené pro všechno, co potřebuje pro vaši práci z domova. I když většina lidí nemá doma volného místa na rozdávání, uvědomte si, že čas, který strávíte tím, že jen něco hledáte, je ztracený čas.

Zkuste si schválně někdy spočítat, kolik minut nebo hodin denně strávíte tím, že hledáte něco, co víte, že máte, ale nevíte, kde to máte. Například průměrný Američan takto promrhá 55 minut života každý den, to je zhruba šest týdnů za rok.

5. Dostatek slunečního světla

Dostatečné osvětlení místnosti, ve které chcete pravidelně pracovat, je naprostý základ. Nejlepší je samozřejmě osvětlení "přírodní", tedy sluneční. Dobrý přístup slunečního světla do vaší pracovny je tedy ideální, lidské oči byly totiž navrženy pro práci s měnící se intenzitou slunečního svitu. Přírodní světlo proto snižuje vaši únavu a případné bolesti hlavy.

6. Vybavte „kancl“ hodinami

Připadá vám, že čas strávený ve vaší domácí kanceláři utíká příliš rychle? Pořiďte si do místnosti klasické velké nástěnné hodiny, na kterých neustále uvidíte aktuální čas. Pomohu vám lépe řídit váš čas, což je nejvíce důležité v případě, že děláte nějakou nudnou práci. Takto si můžete lépe rozvrhnout čas a postupovat postupně úkol od úkolu.

Další články

Nebaví vás firemní administrativa a „lítání“ po úřadech? Nová služba SmartX osobní asistentka je řešením

Aneb jak ušetřit náklady, čas i nervy
Článek

Chcete na svém byznysu pracovat efektivně i z domova? Základní rady, jak na to

Článek

7 jednoduchých triků, které vám umožní efektivněji při práci využívat svůj mozek

Když pracujete stále víc a víc hodin denně, opravdu toho uděláte víc? Naučte se efektivně využívat svůj mozek k tomu, abyste dosáhli nejlepší kreativity a produktivity přesně tehdy, kdy to nejvíc potřebujete.
Článek

Chcete každé ráno pořádnou dávku inspirace?

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se již k 7 tisícům investorů, podnikatelů či
obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.