Miliardový byznys za pět let? Krásná podnikatelka Jessica Alba radí, jak na to

Fantastický úspěch hvězdy Hollywoodu

Sekce: Osobnosti Datum: 05.10.2016 Autor: Zdravko Krstanov
V očích většiny lidí krásná herečka. Jessica Alba je však také zdatnou podnikatelkou, které se podařilo během několika let vybudovat velice úspěšnou společnost. Níže vám přínášíme několik zásad, jimiž se femme fatale v byznysu řídí.

The Honest Company, které Alba zasvětila posledních pár let, se zaměřuje na výrobu a prodej netoxické kosmetiky a čistících prostředků. Těží tak ze zvýšeného zájmu konzumentů o “green, bio, či organic” produkty. Od založení v roce 2011 se The Honest Company stala jednou z nejvíce oblíbených kosmetických společností v USA. 

Do firmy postupem času přitekly stovky milionů investorských dolarů a nyní se možná schyluje k jejímu prodeji. Zájem projevil gigant v tomto oboru – Unilever (Axe, Dove a další) a podle serveru WSJ nabízí přes miliardu dolarů. Co tedy Alba radí, abyste se s podobným scénářem mohli setkat též?

Především byste měli pracovat se zpětnou vazbou od zákazníků. “Máme přímý přístup k našim zákazníkům, zejména na sociálních sítích. Chci od rodičů slyšet, jak se jim naše produkty líbí a co by chtěli změnit,” uvedla Alba v rozhovoru.

Důležitá je také otázka samotné výroby. “Všichni investují miliony do vývoje… vše proto, aby následně mohli vyrábět produkt za jeden cent a v co největším množství. My jsme přesný opak.” Tento trend je dnes již zřejmý. Díky levnému nekvalitnímu výrobku se bohatými nestanete. Kvalitní produkt s příběhem a důrazem na průběh výroby je to, co dnes prodává. 

Z hlediska vedení lidí je Alba pragmatickým šéfem. “Chovám se k lidem tak, jak chci, aby se oni chovali ke mně… vždy se snažím pomoci.” The Honest Company si zachovává jakousi startupovou kulturu, s čímž souvisí firemní atmosféra. Ta je obecně v těchto společnostech založená spíše na otevřených až kamarádských vztazích, což ve většině případů skvěle funguje a podtrhává růst.

Lepší než káva?
MontyRich newsletter
PODOBNÉ ČLÁNKY

Káva - miliardový byznys i v Česku

Sekce: Byznys Datum: 09.06.2014 11:13
Káva je pro mnohé pouze synonymem lahodného nápoje, pro jiné je však základem podnikání. Na kávu je jen v České republice navázán byznys, ve kterém pouze spotřebitelé ročně utratí několik miliard…

Miliardový odpadový byznys: Konec jednoho monopolu?

Sekce: Byznys Datum: 16.04.2014 07:47
Do 6. května by mělo být jasné, zda do oblasti veřejné služby tříděného sběru, recyklace a dalšího využití obalového odpadu vstoupí další hráč. Až dosud měla tento byznys, kterým každý rok proteče a…

Autobazary pod lupou: Miliardový byznys plný podvodů

Sekce: Byznys Datum: 19.05.2014 07:00
Stočené tachometry třeba i o padesát tisíc kilometrů, předražené úvěry - to je jen malý vzorek aktivit, kterými si prodejci ojetých vozů vylepšují zisky. Víme i o všech dalších.
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Jak se zbavit neefektivních pracovních meetingů v pěti krocích

Sekce: Rady a tipy Datum: 19.02.2017 19:30
Znáte ten pocit, když po dvouhodinovém meetingu s kolegy nepřijdete na nic nového? Pomoci může několik relativně snadných změn.

Dobré myšlenky se rodí z relaxace, nikoli z tvrdé práce, tvrdí miliardář Ray Dalio

Sekce: Rady a tipy Datum: 18.02.2017 20:30
Meditací a relaxací vstříc kreativitě. Proč byste měli svůj mozek nechat pravidelně odpočívat?

Moët Hennessy Louis Vuitton. Jak dělá byznys král luxusu Bernard Arnault?

Sekce: Rady a tipy Datum: 17.02.2017 21:00
Jeden z nejbohatších lidí planety a hlava skupiny LVMH – Bernard Arnault – je inovátorem. A věří v decentralizované vedení.